Η απόφαση για έναν υγιεινότερο τρόπο ζωής ξεκινάει απαραίτητα από τη διατροφή μας. Όμως, αντίθετα με ό,τι πιστεύεται, η στροφή προς την υγιεινή διατροφή δεν περιλαμβάνει αποκλειστικά άνοστα, βραστά και απαγορευμένα φαγητά και μάλιστα σε πιατάκι του φρούτου.

Όπως θα σε συμβουλεύσουν και οι περισσότεροι διατροφολόγοι, πρόκειται για μια προσπάθεια από μικρές αποφάσεις και αλλαγές, που αθροιστικά όμως, έχουν τη δύναμη να βελτιώσουν αισθητά την υγεία και την ποιότητα ζωής μας.

Ξέχασέ το

Ξεκινάμε από τις τρεις πρώτες λίγο πιο “δύσκολες” διατροφικές αλλαγές για να σου φανεί παιχνιδάκι στη συνέχεια η βελτίωση της διατροφής σου. Κάποια πράγματα λοιπόν, πρέπει οπωσδήποτε να τα ξεχάσεις εάν θέλεις ένα αρκετά καλύτερο και υγιέστερο σώμα. Ποιά είναι αυτά;

1. Καθημερινές βλαβερές συνήθειες

Ένα ποτήρι αναψυκτικό πού και πού δεν πειράζει πολύ, όταν όμως το πίνεις κάθε μέρα τότε η ζημιά που κάνει η καθημερινή αυτή βλαβερή συνήθεια είναι πολύ μεγάλη και με τον καιρό μεγαλώνει περισσότερο.

Άρα, εάν θες έναν υγιέστερο οργανισμό πρέπει να τελειώσεις με κάθε βλαβερή συνήθεια που όμως μπορείς να απολαμβάνεις μια στο τόσο φυσικά!

 Απλές Διατροφικές Συμβουλές

2. “Κακές” παρέες

Εάν έχεις πάρει την απόφαση να βελτιώσεις τις διατροφικές σου συνήθειες, τότε αυτό γίνεται εξαιρετικά δύσκολο σε ένα σπίτι με ανθρώπους που δεν σε καταλαβαίνουν ή επιμένουν σε λιγότερο υγιεινές επιλογές.

Αντίθετα, εάν έχεις τη στήριξη των δικών σου, όλα θα είναι ευκολότερα. Ακόμη καλύτερα, εάν το ξεκινήσεις μαζί με συγγενείς ή φίλους. Η αλληλοκατανόηση θα είναι ανεκτίμητη!

3. “Φουρτούνες”

Μην ξεκινήσεις δραστικές αλλαγές εάν αντιμετωπίζεις κάποιο μεγάλο πρόβλημα στη ζωή σου, μια στεναχώρια ή ανακατατάξεις στην δουλειά σου.

Γενικά οι “φουρτούνες” είναι μεγάλο πρόβλημα σε τέτοιου είδους ριζικές αποφάσεις καθώς η ψυχολογία μας είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας για να ευνοήσει ή όχι τόσο σημαντικές αποφάσεις.

Οι αλλαγές σου θα τηρηθούν και θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια όταν έχεις ηρεμία και πρόγραμμα στη ζωή σου.

Αντάλλαξέ το

Πολλές φορές δεν χρειάζεται να κόψουμε τις βλαβερές μας συνήθειες. Αρκεί μονάχα να τις ανταλλάξουμε με άλλες, πιο υγιεινές. Έτσι, ούτε χρειάζεται να αλλάξουμε εντελώς συνήθειες αλλά και βοηθάμε τον οργανισμό μας χωρίς να κόψουμε πάρα πολλά!

Τρία είναι τα κύρια πράγματα που καλείσαι να ανταλλάξεις για να δεις δραστική βελτίωση στην υγεία και την εμφάνισή σου:

4. Ζάχαρη

Όχι, δεν χρειάζεται να κόψεις τα γλυκά από τη ζωή σου. Ούτε τον γλυκό καφέ και τα ροφήματα. Αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να ανταλλάξεις τη ζάχαρη με υποκατάστατα.

Είτε ασπαρτάμη, είτε στέβια, είτε φρουκτόζη και καστανή ζάχαρη, οτιδήποτε κι αν επιλέξεις, θα είναι σίγουρα καλύτερο από τη λευκή ζάχαρη και θα φέρει τρομακτική βελτίωση στον οργανισμό σου!

5. Αλάτι

Είναι απαραίτητο για τον οργανισμό μας αλλά αν σου αρέσει λίγο παραπάνω ή αν ακόμη υπολογίσεις και τις κρυμένες ποσότητες στα φαγητά σου, τότε, εκτός από το πρήξιμο και την κατακράτηση υγρών, το αλάτι επιβαρύνει πολύ την υγεία σου.

Έχεις δύο επιλογές: είτε επιλέγεις τα υποκατάστατα του εμπορίου χωρίς νάτριο, είτε το αντικαθιστάς με αρωματικά βότανα όπως η ρίγανη και το θυμάρι που θα δώσουν γεύση και άρωμα χωρίς να σου κάνουν κακό.

Σε κάθε περίπτωση, δεν φαντάζεσαι τί καλό θα κάνεις στο σώμα σου!

6. Λίπος

Είναι ο νούμερο 1 κίνδυνος για πάχος, καρδιά και αγγειακά προβλήματα. Πλέον βρίσκεται παντού και είναι πλήρως ενσωματωμένο με τις περισσότερες αγαπημένες γεύσεις μας, κάτι που κάνει το κόψιμό του πολύ δύσκολο.

Οι λύσεις είναι οι εξής δύο: πρώτον, προτίμησε τις μαγειρευτές λύσεις από τις έτοιμες. Στα σπιτικά γεύματα μπορείς να ελέγξεις το λίπος (ποσότητα και ποιότητα) ενώ στα έτοιμα που παραγγέλνεις όχι.

Δεύτερον, προτίμησε τις light εκδοχές των τροφών που αγοράζεις. Θα γλιτώσεις αρκετό “κακό” λίπος χωρίς εκπτώσεις στην ποσότητα ή την γεύση.

Μεγάλωσέ το

Αυτό που κάνει τη διαφορά στην υγιεινή διατροφή, δεν είναι πολλές φορές η ίδια η τροφή αλλά το πώς την τρώμε και πότε. Τρεις συμβουλές για τις συνήθειες αυτές, ίσως σε βοηθήσουν να βελτιώσεις κι άλλο το διαιτολόγιό σου:

7. Διάρκεια του φαγητού

Όσο πιο γρήγορα τρώμε, τόσο περισσότερο κακό κάνουμε στο στομάχι μας που δεν προλαβαίνει να αλέσει την τροφή, ενώ καταπίνουμε αέρα που δημιουργεί πεπτικά προβλήματα. Το κυριότερο όμως, είναι πως αργούμε να χορτάσουμε με αποτέλεσμα να τρώμε μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού.

Άρα; Αρκεί να δίνεις στα 2 μεγάλα γεύματα της ημέρας σου τουλάχιστον 20 λεπτά και έχεις αυτόματα ένα αρκετά υγιέστερο σώμα και μικρότερο βάρος.

8. Μεσοδιαστήματα φαγητού

Όλοι γνωρίζουμε πως τα πολλά μικρά γεύματα είναι προτιμότερα από δύο ή τρία μεγάλα γεύματα. Αυτό όμως, απέχει πολύ από το συνεχές τσιμπολόγημα το οποίο προσθέτει πολλές θερμίδες, αποσυντονίζει τον οργανισμό σου δίνοντας λάθος ενδείξεις πείνας και κορεσμού, ενώ συνήθως αυξάνει την όρεξη για βλαβερές τροφές.

Αν τσιμπολογάς λοιπόν, μεγάλωσε τα μεσοδιαστήματα των γευμάτων σου σε πέντε (δύο κύρια, τρία σνακ) και μην καταναλώνεις τίποτε στο ενδιάμεσο.

9. Μερίδες σαλάτας

Εάν οι συνήθειές σου μέχρι χθες ήταν πολύ βλαβερές για τον οργανισμό σου και η απόφαση για υγιεινότερες επιλογές διατροφής ήταν κάπως απότομη με αποτέλεσμα να πεινάς, τότε υπάρχει λύση. Μεγάλωσε όσο θέλεις τις μερίδες σαλάτας που συνοδεύει το φαγητό σου, μέχρι να χορταίνεις απολύτως.

Με αυτό το κόλπο, σύντομα θα χορταίνεις ευκολότερα ενώ δίνεις μεγάλη ποσότητα βιταμινών και χρήσιμων στοιχείων στο σώμα σου, κάτι που θα έχει άμεσα αποτελέσματα στην διάθεση και την εμφάνισή σου και θα σου δώσει κίνητρο να συνεχίσεις!

! Επίσης, αυτό το κόλπο δουλεύει θαυμάσια και εάν σου αρέσει να τρως αργά τη νύχτα. Φάε άφοβα όση σαλάτα θέλεις μέχρι να χορτάσεις!

Ξεκαθάρισέ το

Οι διατροφικοί μύθοι και οι παρανοήσεις γύρω από το σωστό και λάθος στην διατροφή μας, είναι ίσως ο μεγαλύτερος εχθρός σου για ένα πιο υγεινό διαιτολόγιο. Φρόντισε να παίρνεις τις οδηγίες σου αυστηρά από διαιτολόγο και επίσης, ξεκαθάρισε μια από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις:

10. Δεν υπάρχουν τροφές που μας παχαίνουν.

Όπως και δεν υπάρχουν τροφές που μας αδυνατίζουν. Εμείς κάνουμε τις τροφές βλαβερές ή όχι, με τις συνήθειές μας. Ο χρόνος κατανάλωσης, ο τρόπος μαγειρέματος και η ποσότητα της κάθε τροφής είναι που ορίζουν αν θα μας κάνουν καλό ή κακό.

Μια σοκολάτα υγείας που θα καταναλωθεί σε μικρή ποσότητα στην ώρα του σνακ σου, είναι πολύ οφέλιμη σε αντίθεση με μία ολόκληρη πλάκα σοκολάτας γάλακτος που θα φας στις δύο η ώρα τα ξημερώματα!

Άρα, η σοκολάτα δεν παχαίνει, οι συνήθειές μας το κάνουν!


Σε γενικές γραμμές, σημείωσε πως το φαγητό μας δεν είναι αγγαρεία αλλά ούτε και κραιπάλη. Δεν είναι αμαρτία ούτε και πανάκεια.

Δεν χρειάζεται δηλαδή να είναι όλα μαύρο - άσπρο με αποτέλεσμα είτε να γινόμαστε υπερβολικοί με την υγιεινή διατροφή είτε να το παρακάνουμε στις ποσότητες και τις καταχρήσεις. Και σίγουρα, ας μην ξεχνάμε την μεγάλη σημασία της άσκησης.

Η βελτίωση της διατροφής μας εάν θέλουμε να είναι ασφαλής, είναι αυστηρά προσωπικό θέμα.


Όπως και ένα προσωπικό πρόγραμμα άσκησης, έτσι και με τη διατροφή. Θα πρέπει να μας δοθεί από ειδικό επαγγελματία, αφού ενημερωθεί πλήρως για το ιατρικό ιστορικό και τις συνήθειές μας. Επίσης, θα λάβει υπόψη του το φύλο, την ηλικία και την φυσική μας κατάσταση.

Άρα, εάν θέλεις ασφαλείς και επιστημονικές διατροφικές συμβουλές που προορίζονται για εσένα προσωπικά, καλό είναι αντί για συμβουλές γνωστών και φίλων να ρωτήσεις εδώ στο AtYourService απευθείας τους κορυφαίους διατροφολόγους!

Καλή επιτυχία!