Μια από τις πλέον εμφανείς διαφορές που έχει μια ομάδα Startup από μια παραδοσιακή επιχείρηση (πέραν από την ενδυμασία) είναι ότι τα μέλη της ομάδας του Startup μιλούν πολύ συχνά για αξίες της ομάδας.

Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι κάθε μέρα μιλάμε για αξίες ή αναφέρουμε κάποια από την αξία μας σαν απάντηση σε μια ερώτηση περίπου 50 φορές.

Σήμερα λοιπόν θα ήθελα να μιλήσω για μια από τις πιο σημαντικές αξίες της ομάδας μας:

Always take the Straight road – Πάντα επιλέξουμε το ορθό και δίκαιο δρόμο

Όταν μιλούμε για αυτή την αξία συνήθως ο συνομιλητής μας δεν πολύ-πιστεύει ότι την εννοούμε και απάντα είτε με γενικά θετικά και φιλοφρονητικά σχόλια (ενώ μέσα του μάλλον σκέφτεται άλλα) η μας λέει κάτι στο στυλ είναι ωραίες οι ρομαντικές ιδέες αλλά ο πραγματικός κόσμος λειτουργεί διαφορετικά.

Λοιπόν σήμερα γράφω αυτό το άρθρο για να μοιραστώ κάποιες σκέψεις μαζί σας σχετικά με την αξία αυτή. Συγκεκριμένα θα σας πω γιατί πραγματικά σαν ομάδα πιστεύουμε σε αυτή την αξία – όχι για λόγους ρομαντικούς, αλλά γιατί πιστεύουμε ότι μας βοηθά να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

Θα ξεκινήσω με μια παραδοχή. Σίγουρα πολλές φορές ένα άτομο ή μια επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει πλεονέκτημα με το να κάνει τα στραβά μάτια – και αυτό το πλεονέκτημα μπορεί να είναι και αρκετά σημαντικό.

Μαζί με τα πλεονεκτήματα όμως, αυτή η επιλογή κουβαλά και 3 σοβαρά προβλήματα.

 
  1. Πολύ σύντομα το άτομο ή η επιχείρηση που έκανε τα στραβά μάτια θα βρεθεί ξανά σε δίλλημα. (slippery slope)
 
Κάθε φορά που υπάρχει τέτοιο δίλλημα η απόφαση είναι δύσκολη και κοστίζει αρκετά σε χρόνο και χρήμα στο άτομο ή στην επιχείρηση που την λαμβάνει.
 
Μακροπρόθεσμα, αυτό το επιπλέον κόστος για κάθε απόφαση συσσωρεύεται και αποτελεί σημαντική ζημιά για το άτομο ή την επιχείρηση.
 
  1. Οι προηγούμενες επιλογές μας περιορίζουν τις μελλοντικές (escalation)
 
Μια επιχείρηση ή ένα άτομο που «κάνει τα στραβά μάτια» πολύ συχνά πρέπει να κάνει ξανά τα στραβά μάτια για να δικαιολογήσει ή να καλύψει τις προηγούμενες πράξεις. Αυτό περιορίζει τις μελλοντικές επιλογές μας, και πολύ συχνά οδηγεί σε μεγάλες χαμένες ευκαιρίες.
 
  1. Ο Χαρακτήρας ξεχωρίζει σε βάθος χρόνου
Αυτό ισχύει τόσο για άτομα όσο και για επιχειρήσεις.

Οποιαδήποτε οφέλη μπορεί να κερδηθούν βραχυπρόθεσμα κάνοντας τα στραβά μάτια, εξαφανίζονται σε βάθος χρόνου όταν διαφαίνεται ο πραγματικός χαρακτήρας της επιχείρησης ή του ανθρώπου.

Από τη φύση τους τα Startups είναι επιχειρήσεις που κτίζουν για το μέλλον και έτσι ουσιαστικά η μόνη επιλογή που έχει νόημα – εκείνη που θα έχει τα καλύτερα αποτελέσματα – είναι η επιλογή του ορθού και δίκαιου δρόμου.

Αυτό φυσικά δεν ισχύει μόνο για τα Startups. Οτιδήποτε και αν κτίζεις, εάν κτίζεις για το μέλλον και όχι μόνο για τους επόμενους 6 ή 12 μήνες, η επιλογή του ορθού δρόμου είναι μάλλον η καλύτερη για σένα, όσο και αν φαντάζουν όμορφα τα γρήγορα οφέλη του άλλου δρόμου.


Εσύ τι νομίζεις; Αξίζει μια επιχείρηση να ψάχνει τον "ίσιο" δρόμο ή όλα αυτά είναι ρομαντικές μαλακίες;