Ακόμη και στην ηλεκτρονική εποχή μας, η επαγγελματική κάρτα, αυτό το μικρό χάρτινο εργαλείο των επαγγελματιών της παλιάς εποχής, ακόμη δουλεύει και δεν πρόκειται να ξεπεραστεί σύντομα. Η δική σου; Δες ποιά είναι εκείνα τα στοιχεία που θα την κάνουν στ’ αλήθεια ξεχωριστή!

Η πιο κλασική εικόνα, η ανταλλαγή καρτών μεταξύ επαγγελματιών στα συνέδρια, είναι κάτι που στην καλύτερη, θα σε στείλει σπίτι με γεμάτες τσέπες και ένα φρέσκο δίκτυο ανθρώπων που ίσως συνεργαστείς. Στη χειρότερη είναι μια μηχανικά επαναλαμβανόμενη ενέργεια σχεδόν αυτιστική, μεταξύ αγνώστων μόνο και μόνο για το τυπικό του πράγματος.

Όμως ακριβώς αυτή η εμπειρία θα σε βοηθήσει να καταλάβεις ευκολότερα τί κάνει μια επαγγελματική κάρτα ξεχωριστή. Άδειασε τις τσέπες σου (ή τις τσάντες και τα συρτάρια σου αν δεν πήγες πρόσφατα σε συνέδριο) και άπλωσε μπροστά σου τουλάχιστον 15 κάρτες. Σε λιγότερες δύσκολα θα καταλάβεις τις διαφορές.

Οι καλύτερες, όπως θα διαπιστώσεις, ξεχωρίζουν αμέσως. Και δεν είναι μόνο η σχεδίαση όπως νομίζουν οι περισσότεροι, είναι πολλά άλλα που φαίνονται και άλλα, πιο “αόρατα” που ίσως δεν έχεις αποκωδικοποιήσει.

Ορατά ή αόρατα, ας αναλύσουμε λοιπόν ποιά είναι εκείνα τα ιδιαίτερα στοιχεία που θα κάνουν την κάρτα σου ανάρπαστη! :)

Το Μέγεθος μετρά

Ήταν πολύ διαδεδομένο μέχρι χθες να παίζει κανείς με το μέγεθος της επαγγελματικής του κάρτας. Έχω λάβει από μικρές κάρτες όσο ένα lego, μέχρι μεγάλες όσο μια πρόσκληση γάμου. Τις μεν τις έχασα, τις δεύτερες δεν είχα πού να τις βάλω.

Μην κάνεις κι εσύ το ίδιο λάθος. Μην παίξεις με το μέγεθος, βάλε το κλασικό.

Εάν κάρτα σου είναι μικρότερη θα χάνεται στο χέρι ή ανάμεσα στις άλλες, εάν είναι μεγαλύτερη δεν θα χωράει στη θήκη και θα ενοχλεί όταν τις πιάνεις όλες μαζί. Υπάρχει ακόμη και ο φόβος πως ίσως σε κάποιους, η διαφορετικού μεγέθους κάρτα να φανεί ερασιτεχνική.

Και κυρίως μην παίξεις με το σχήμα. Oι στρογγυλές, πολύγωνες και άλλες ευφάνταστες κάρτες θέλουν να φτιαχτεί ειδική θήκη στις καρτοθήκες όλων μας. Που δεν.

Υλικό

Εκτός από την κλασική χάρτινη, μπορείς επίσης να σκαλίσεις την κάρτα σου σε μάρμαρο, σε ξύλο, να την κάνεις μεταλλική, μαγνήτη, πλαστική, γυάλινη ή ό,τι άλλο θέλεις. Εάν όμως θέλεις να έχεις μια πρακτική, διαχρονική επαγγελματική κάρτα που δεν θα χρειάζεται να αλλάζεις κάθε τόσο, που θα μπορείς να τυπώνεις όποτε τη χρειάζεσαι χωρίς ειδικά υλικά και τεχνικές, τότε προτίμησε το χαρτί.

Όμως. Όχι οποιοδήποτε χαρτί. Μην λυπηθείς να επενδύσεις στην πιο καλή ποιότητα που θα ξεχωρίζει και στην όψη αλλά και στην αφή. Θα σε αποζημιώσει.

Γράμματα

Εδώ, καλείσαι πρώτα να αποφασίσεις το στυλ σου. Κάθε οικογένεια γραμματοσειρών έχει το δικό της χαρακτήρα και διαφορετικά πράγματα να “πει” στο μάτι.

Αποφάσισε λοιπόν πρώτα εάν η εικόνα σου ή του brand σου είναι/θέλεις να είναι: παραδοσιακή ή μοντέρνα, αυστηρή ή με χιούμορ, καθαρή ή παιχνιδιάρικη; Επιθυμείς να δηλώνει εξουσία και κύρος ή ελεύθερο και δημιουργικό πνεύμα;

Αφού καταγράψεις τις λέξεις που χαρακτηρίζουν την εικόνα σου, η δουλειά σου τελείωσε. Άφησε τον designer να επιλέξει γραμματοσειρά, να είσαι σίγουρος πως γνωρίζει πολύ καλύτερα από εμένα κι εσένα ποια θα δηλώσει επακριβώς τη θέση σου στον κόσμο.

Πλάτη

Παλιά, η πίσω πλευρά της κάρτας ήταν κυρίως άδεια για πρακτικούς λόγους. Τώρα όμως που τα τυπογραφεία έχουν εξελιχθεί, μην αφήσεις έναν τέτοιο χώρο να πάει χαμένος. Ωραίο το minimal γενικώς, αλλά εδώ μιλάμε για την κάρτα σου που είναι εργαλείο και θα ‘πρεπε να έχει χρηστικότητα.

Μην το σκέφτεσαι έχεις τόσα να πεις. Κάποιοι βάζουν χάρτη με οδηγίες για να τους επισκεφθείς, άλλοι μερικά στοιχεία του οίκου που ανήκει η εταιρεία, άλλοι φωτογραφίες, περισσότερα στοιχεία επικοινωνίας, το σλόγκαν της εταιρείας, τα νέα τους projects… η λίστα δεν τελειώνει. Εσύ ξέρεις τί είναι σημαντικό να αναφερθεί.

Ειδικοί

Υπάρχει ένα αστείο ρητό μεταξύ των σχεδιαστών που λέει “εάν δεν αρέσουν στον πελάτη, κάνε τα μεγάλα και κόκκινα”. Ένας πελάτης ο οποίος έχει προαποφασίσει ακριβώς πώς θα είναι η κάρτα του δεν έχει κανένα νόημα να πάει σε σχεδιαστή.

Ο τυπογράφος μια χαρά θα την υλοποιήσει. Θέλω να πω, πως οφείλεις να δώσεις την ευκαιρία στον σχεδιαστή της κάρτας σου να σου δείξει πιο δημιουργικούς δρόμους αλλά κυρίως, τους σωστούς δρόμους.

Ναι, ο σχεδιασμός δεν είναι μόνο τέχνη αλλά και τεχνική. Μπορεί να θέλεις να δώσεις το δικό σου καλλιτεχνικό στίγμα αλλά υπάρχουν σωστά και λάθος σημεία για τα στοιχεία της κάρτας σου και ναι, ένας σχεδιαστής το έχει σπουδάσει αυτό.

Άφησέ τον λοιπόν να κάνει τα μαγικά του αλλιώς θα πάρεις μια μεγάλη κόκκινη κάρτα. :)

Ανέτρεψε τα πάντα

Όχι όμως ανατροπή για την ανατροπή. Αυτό δουλεύει μόνο εάν έχεις την ιδέα που δικαιολογεί κάτι τέτοιο. Παρακάτω θα βρεις μια μικρή λίστα από μερικές έξυπνες τέτοιες περιπτώσεις που άρεσαν πολύ ανάλογα με τη δραστηριότητα και το είδος επιχείρησης/επαγγελματία.

Μερικές είναι αστείες, μερικές είναι υπερβολικές, άλλες πανάκριβες και άλλες εφήμερες. Σε κάθε περίπτωση όμως, συζητήθηκαν τόσο πολύ που σίγουρα άξιζαν τον κόπο.

Ρίξε μια ματιά, ίσως θελήσεις να προσαρμόσεις κάποια ιδέα στην δική σου κάρτα:

Υπηρεσίες Γυμναστικής - κάρτα από ύφασμα πετσέτας ή από stretch ύφασμα για εκγύμναση… δαχτύλων.

Υπηρεσίες Ζαχαροπλαστικής - φαγώσιμες κάρτες (π.χ. σοκολατένιες, μπισκοτένιες κτλ.).

Έπιπλα - Κάρτα που συναρμολογείται σε καρέκλα.

Υπηρεσίες Φωτογράφου - διάφανη κάρτα με διάφορα αντικείμενα που τα προβάρεις στο πρόσωπό σου (γυαλιά, μουστάκια, κτλ.).

Είδη Σπιτιού - η κάρτα τρίφτης τυριού.

Δικηγόροι Διαζυγίων - η κάρτα που κόβεται στα δύο και περιέχει όλα τα στοιχεία και στα δύο κομμάτια.

Υπηρεσίες Γιόγκα - η κάρτα που είναι φτιαγμένη από στρωματάκι γιόγκα και μάλιστα τυλίγεται σε ρολό και δένεται με κορδόνι.

Υπηρεσίες Κομμωτηρίου - η κάρτα που ψαλιδίζεις και αποκτά μαλλιά.

Υπηρεσίες Καπνιστού - η κάρτα που κόβεις σε κομμάτια που γίνονται φίλτρα για το τσιγάρο σου.

Υπηρεσίες Κήπων - η κάρτα που περιέχει σπόρους και με λίγες σταγόνες φυτρώνουν φυτά από την κορυφή της.

Υπηρεσίες Μακιγιάζ - η κάρτα σφραγίδα. Η ιδιοκτήτρια σφραγίζει κάθε λευκή επιφάνεια και αποτυπώνεται ένα κόκκινο κραγιόν με το τηλέφωνό της.

Και για το τέλος, η κάρτα των “πετυχημένων” - Διαθέτει μονάχα το όνομα του ιδιοκτήτη μέσα σε μια μικρογραφία της πρώτης σελίδας της Google. Ή αλλιώς, “είμαι τόσο πετυχημένος, απλά Google me”.

Η πιο καλή ιδέα στην Κύπρο!

Εάν λοιπόν θέλεις κι εσύ μια Επαγγελματική Κάρτα που θα συζητηθεί αλλά ψάχνεις εκείνη την ιδέα που θα την απογειώσει, ενεργοποίησε το δίκτυο των Κύπριων σχεδιαστών και τυπογράφων του AtYourService!

Απλά απάντα σε λίγες Ερωτήσεις και πάρε Προσφορές από τους καλύτερους Δημιουργούς Επαγγελματικών Καρτών στην Κύπρο