Το Graphic Design είναι ο μόνος τρόπος για να μετατρέψεις την επιχείρησή σου σε brand κι όχι απλά ένα όνομα ή ένα λογότυπο. Μπορεί να σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις, να διαδώσεις το μήνυμά σου, να γίνεις πιο αρεστός στο κοινό σου και να μεταμορφώσει τελείως την εικόνα της επιχείρησής σου με εντυπωσιακά οπτικά εφέ σε 2D, 3D, ηλεκτρονικά ή στο χαρτί.

Μέσω αυτού του οδηγού μπορείς να εξερευνήσεις όλες τις επιλογές που έχεις στην Κύπρο στις μέρες μας, όπως και τις καλύτερες μεθόδους για να προσλάβεις τέλειους καλλιτέχνες στο γραφικό σχέδιο, είτε είναι ελεύθεροι επαγγελματίες είτε ένα πρακτορείο.

Υπηρεσίες Γραφιστικής

Για τους περισσότερους από εμάς, το γραφιστικό σχέδιο είναι μονάχα η δημουργία εμπορικού σήματος, επαγγελματικής κάρτας ή ενός προσπέκτους. Παρόλα αυτά, το συνολικό φάσμα υπηρεσιών και αυτά που μπορεί να κάνει ένας γραφίστας για σένα και την επιχείρησή σου, είναι πολύ πιο μεγάλο.

Ρίξε μια ματιά παρακάτω για τις πιο βασικές υπηρεσίες γραφιστικής:

  • Λογότυπο
  • Επαγγελματικές κάρτες
  • Επιστολόχαρτα, φάκελοι και λοιπά παραστατικά
  • Γραμματοσειρές
  • Επαγγελματικές κάρτες
  • Ολοκληρωμένα kits επαγγελματικής ταυτότητας
  • Πόστερ
  • Επιγραφές και ταμπέλες
  • Προσκλήσεις
  • Προσπέκτους
  • Φυλλάδια
  • Σκίτσα, καρτούν και καρικατούρες
  • Vector tracing
  • Εξώφυλλα βιβλίων
  • Συσκευασίες
  • Σχέδια για υφάσματα και μπλουζάκια
  • Xαρακτήρες κινουμένων σχεδίων
  • Εικονογραφήσεις
  • Σχέδιο για social media
  • User interfaces για ιστοσελίδες
  • Επιμέλεια φωτογραφιών (editing) στο Photoshop
  • Σχέδιο για infographics
  • Σχέδιο για κινητές συσκευές
  • Σχέδιο για online διαφήμιση (διαφημίσεις κοινωνικών δικτύων, google διαφημίσεις, online μπάνερ κτλ.)

και μερικές φορές και λίγη συγγραφή κειμένων! :)

Διαφορές της γραφιστικής με το web design

Έχω πολλούς φίλους που προσέλαβαν γραφίστες για το website τους και έμειναν έκπληκτοι όταν πήραν μόνο το design. Το web design δεν είναι υποκατηγορία της γραφιστικής, όπως πολλοί νομίζουν. Βασικά, είναι το αντίθετο.


Για να σχεδιάζεις για το internet δεν απαιτεί μόνο δεξιότητες γραφιστικής αλλά επίσης και ένα ευρύ φάσμα επιπλέον προσόντων όπως κώδικας, τεχνικές SEO, αρχιτεκτονική πληροφορίας, flash, κειμενογραφία,  link-building, διαφήμιση (ppc), βελτίωση του συντελεστή conversion κτλ.

Οπότε, έχε υπόψη σου πως εάν προσλάβεις έναν γραφίστα να σου φτιάξει την ιστοσελίδα σου, είναι σίγουρο πως θα σου κάνει τέλειο σχεδιασμό των σελίδων της αλλά είναι σχεδόν απίθανο να έχει όλα τα παραπάνω προσόντα.

Οι περισσότεροι γραφίστες συνεργάζονται με προγραμματιστές, κειμενογράφους και άλλους επαγγελματίες για να σου παραδώσουν τελειωμένα ηλεκτρονικά προϊόντα αλλιώς αν είχαν τα προσόντα να κάνουν τα πάντα σχεδόν μόνοι τους, θα είχαν αλλάξει τον τίτλο τους σε “web designer”.

Πώς να βρω τους καλύτερους γραφίστες για τη δουλειά μου

Εάν πρόκειται να συστήσεις έναν εκπληκτικό γραφίστα σε έναν φίλο ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείς. Υπάρχουν τόσοι πολλοί παράγοντες που καθορίζουν εάν ένας γραφίστας είναι καλός για μια συγκεκριμένη δουλειά, που είναι πολύ πιθανό, ο γραφίστας σου που είναι φοβερός στις προσκλήσεις γάμου για παράδειγμα, να μην έχει ιδέα για σχέδιο συσκευασίας.

Επιπλέον, ακόμη κι αν είναι τέλειος στον σχεδιασμό συσκευασιών θα πρέπει να αναρρωτηθείς σε ποιά βιομηχανία. Διότι το να σχεδιάζεις κουτιά για γάλα είναι πολύ διαφορετικό από το να σχεδιάζεις συσκευασίες για ηλεκτρονικά ή φαρμακευτικά και ιατρικά προϊόντα.

Οπότε δεν υπάρχει τέλειος γραφίστας… γενικά. Κάθε σχεδιαστής έχει τις δικές του εξειδικεύσεις και αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις εκείνον που αριστεύει στον δικό σου τομέα εργασιών ή επιχειρήσεων. Πώς το κάνεις αυτό; Με το να ξέρεις επακριβώς τί χρειάζεσαι και έπειτα με το να ξέρεις επακριβώς τί έχει να σου προσφέρει ο γραφίστας. Δες παρακάτω:

Τί πρέπει να ξέρεις εσύ

Ποιό είναι το μήνυμά σου
Θα πρέπει να είσαι σε θέση να ενημερώσεις τον σχεδιαστή σου για το ακριβές μήνυμά σου, ανεξάρτητα από τη δουλειά που πρέεπι να κάνει. Εάν θες το καλύτερο λογότυπο δεν μπορείς απλά να παραγγείλεις ένα λογότυπο, πρέπει να πεις στον γραφίστα τα πάντα γύρω από την εταιρεία σου και τί συμβολίζει, το μέγεθός της, την βιομηχανία που ανήκει, την ιστορία της και άρα, το μήνυμα που θέλεις να περάσεις στο κοινό σου.

Ακριβώς τί θέλεις να πετύχεις
Χρειάζεσαι περισσότερες πωλήσεις; Είναι αυτή μια καμπάνια image; Πόσο πολύτελής χρειάζεσαι να φαίνεται η επαγγελματική σου κάρτα; Πάντοτε θα πρέπει να έχεις συγκεκριμένους στόχους όταν αναθέτεις μια δουλειά σε έναν σχεδιαστή. Το εικαστικό μιας καμπάνιας με κύριο στόχο τις πωλήσεις, είναι πολύ διαφορετικό από ένα εικαστικό με κύριο στόχο να γνωρίσει το κοινό την εταιρεία σου, να προσθέσει κύρος και / ή πολυτέλεια στη μάρκα σου.

Ακριβώς τί θέλεις να κάνει
Ο σχεδιαστής σου θα πρέπει να ξέρει από την αρχή τί υλικά πρέπει να σου παραδώσει. Μην τον αφήσεις στο σκοτάδι ως προς τα μέσα που θες να χρησιμοποιήσεις ή τα ακριβή υλικά, διότι μπορεί να του πάρει πολύ περισσότερο απ΄ότι είχες προγραμματίσει ή να χρειαστεί να αλλάξει τον σχεδιασμό για να κάνει τα υλικά σου να ταιριάζουν και να είναι σχετικά με το κάθε μέσο.

Για παράδειγμα, ένα διαφημιστικό σχέδιο για καμπάνια στους δρόμους είναι πολύ διαφορετικό από το σχέδιο μιας καμπάνιας για τα κοινωνικά δίκτυα.


Δώσε του όλο το απαραίτητο περιεχόμενο
Εικόνες, λογότυπα, κείμενα, κάθε πληροφορία που οφείλει να συμπεριλάβει και οτιδήποτε άλλο ίσως χρειαστεί ο σχεδιαστής σου, θα πρέπει να βρίσκεται στα χέρια του πριν ξεκινήσει να δουλεύει για σένα. Μπορεί να μην το συνειδητοποιείς αλλά είναι πολύ κουραστικό και τρώει πολύ χρόνο σε πολλούς σχεδιαστές να πρέπει να ρωτούν για κάθε ένα πράγμα που χρειάζονται, ενώ δουλεύουν. Σε μερικές περιπτώσεις, αυτό μπορεί να καταστρέψει τελείως τη δημιουργικότητά τους.

Τους χρόνους παράδοσης
Είναι πολύ σημαντικό για σένα και το γραφίστα σου να ορίσεις μια τελική ημερομηνία. Ένας αόριστος υπολογισμός του χρόνου που θα πάρει η παράδοση του σχεδίου σου, μπορεί εύκολα να γίνει μήνες ή ακόμη, και χρόνια! Ειδικά στην περίπτωση που πληρώνεις με την ώρα τον σχεδιαστή σου, χρειάζεται να κάνεις ένα λεπτομερές πρόγραμμα για κάθε στάδιο της δουλειάς.

Αυτό θα βοηθήσει πολύ και τον γραφίστα, διότι παρόλο που ίσως σου ακουστεί παράξενο, οι καλλιτέχνες πάντοτε προτιμούν να δουλεύουν με επαγγελματίες. Αυτό, διότι θα ξέρει πως είσαι εκεί για να κάνεις σοβαρή δουλειά και όχι να του σπαταλήσεις τον χρόνο με ατέλειωτες αναθεωρήσεις και αλλαγές για μια δουλειά που δεν ξέρεις ακριβώς πότε τη θέλεις να δημοσιευτεί ή να λανσαριστεί.

Τον πρϋπολογισμό σου
Είτε με την ώρα είτε ανά δουλειά, πρέπει να θέσεις ένα συγκεκριμένο ποσό για κάθετι αναθέτεις στον γραφίστα σου. Υπάρχουν τόσοι παράγοντες που μπορούν να ανεβάσουν την τιμή - και μερικές φορές, πολύ - κατά τη διάρκεια της δουλειάς, που θα ‘πρέπε πάντα να έχεις ένα δίχτυ ασφαλείας, γραπτώς και συμφωνημένο με τον σχεδιαστή σου πριν ξεκινήσει, που δεν θα πρέπει να το ξεπεράσει σε καμία περίπτωση.

Ετοίμασε μια λεπτομερή σύνοψη
Για να κάνεις όλα τα παραπάνω πιο εύκολα, φτιάξε μία σύνοψη όλης της πληροφορίας, το επιχειρηματικό περιβάλλον, το αντικείμενο και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται να ξέρει ο γραφίστας, είναι ο επαγγελματικός και μοναδικός τρόπος για να πάρεις εκπληκτικά γραφικά.

Σημείωσε, πως μία λεπτομερή ανάλυση όταν δημοσιεύεται στο AtYourService για να πάρεις προσφορά για γραφίστα, πάντα λαμβάνει τις καλύτερες ιδέες, επαγγελματίες και κριτικές μετά. Το να περιγράφεις ακριβώς αυτό που θέλεις είναι ο καλύτερος και γρηγορότερος τρόπος για να το πάρεις. :)


Ανέφερε τα μελλοντικά σου πλάνα
Πόσο καιρό σκοπεύεις να κρατήσεις το λογότυπό σου; Πότε θα μετακομίσει η εταιρεία σου σε ιδιόκτητα κτήρια; Σε πόσο καιρό θα γίνει η επόμενη καμπάνια brand awareness; Ο σχεδιαστής σου θα πρέπει να γνωρίζει τη διάρκεια ζωής για οτιδήποτε σου φτιάξει ή τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας σου διότι τα περισσότερα θα επηρεάσουν τη σχεδίαση ή την ιδέα.

Ακόμη και πρακτικά να το δεις, αν για παράδειγμα η εταιρεία σου πρόκειται να μετακομίσει ή να επεκταθεί σε νέα πόλη ή χώρα, μπορεί να χρειάζεται να προσαρμόσει τα σχέδιά του ώστε να είναι σχετικά και στο νέο σου κοινό. Οπότε ενημέρωσέ τον για όλα τα μελλοντικά σχέδια της δουλειάς σου ακόμη κι αν δεν είσαι σίγουρος πόσο χρήσιμα είναι για τον σχεδιασμό των γραφικών σου. Πίστεψέ με, αυτό μπορεί να σε γλιτώσει χρόνο και  χρήματα.

Τί χρειάζεσαι από τον γραφίστα

Να ξέρει το αντικείμενό σου
Ακόμη και στην περίπτωση που βρεις τον πιο τέλειο καλλιτέχνη, μπορεί να απογοητευτείς από τα σχέδιά του εάν δεν έχει γνώσεις και εμπειρία δουλεύοντας για τη δική σου βιομηχανία. Ένας επαγγελματίας που σχεδιάζει για χρόνια για την βιομηχανία catering ας πούμε, ξέρει ακριβώς πώς να δείξει την ποιότητα φαγητού, την φρεσκάδα, τις αξιόπιστες υπηρεσίες, τα σπιτικά φαγητά και τους χαρούμενους πελάτες της.

Ξέρει ακριβώς πώς επικοινωνεί η βιομηχανία της εστίασης, ποιοί είναι οι κύριοι παίχτες, τους ανταγωνιστές σου και τί να αποφύγει. Τώρα, αν ζητήσεις από αυτόν τον φοβερό καλλιτέχνη να σχεδιάσει την εταιρική ταυτότητα της επιχείρησής σου που ανήκει στην βιομηχανία αεροάμυνας για παράδειγμα, είναι πολύ πιθανό πως αυτό που θα σου παραδώσει θα είναι πολύ γλυκανάλατο. :)

Εμπειρία και δουλειές


Ο ιδανικός σχεδιαστής για σένα, πρέπει να έχει δουλέψει για μια μεγάλη γκάμα βιομηχανιών και απαραίτητα για τη δική σου. Επίσης, θα πρέπει να είναι ενημερωμένος για τα τελευταία trends στο design και καθώς διανύουμε την ψηφιακή εποχή, θα πρέπει να έχει και καλή παρουσία online.

Έχει όμορφη ιστοσελίδα, δημοφιλές προφίλ στο Instagram ή ένα εκπληκτικό portfolio; Τσέκαρε τις σελίδες του στα κοινωνικά δίκτυα, το website ή το online portfolio και σύντομα θα είσαι σε θέση να ξέρεις εάν είναι αρκετά έμπειρος και παθιασμένος.

Το σωστό δίκτυο επαγγελματιών
Αν δεν έχει ένα καλό και έμπιστο δίκτυο επαγγελματιών για να αναθέτει τα διάφορα κομμάτια της δουλειάς σου σε διαφορετικούς ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεται άψογα, θα χάσεις πολύ χρόνο και χρήματα. Ένα τυπογραφείο που δεν έχει πρόβλημα να ανοίξει και να διαβάσει κάθε σχεδιαστικό αρχείο, στη σωστή φόρμα και να παραδώσει στο ακριβές σχήμα, χρώμα και σχέδιο, δεν είναι κάτι που θες να αρχίσεις να ψάχνεις ή να ανακατευτείς.

Επιπλέον, ένας σταθερός συνεργάτης θα σου εξασφαλίσει καλύτερη τιμή και είναι απαραίτητος εάν θέλεις τέλεια, γρήγορη και επαγγελματική δουλειά.

Να ξέρει το μέσον
Θα πρέπει επίσης να έχει εξειδίκευση στο συγκεκριμένο μέσο που επιθυμείς να χρησιμοποιήσεις ή στο οποίο θέλεις να έχεις παρουσία. Ένας τέλειος γραφίστας με εξειδίκευση στις συσκευασίες δεν είναι σίγουρο, ή μάλλον είναι σχεδόν σίγουρο πως δεν θα είναι σε θέση να σου φτιάξει και ένα τέλειο website. Οπότε θα πρέπει να εκτιμήσεις καλύτερα τις ανάγκες σου και μετά να προσλάβεις μόνο όσους έχουν εξειδίκευση στην γκάμα υπηρεσιών που ψάχνεις.


Να έχει τα προσόντα
Θα πρέπει να ξέρεις από την αρχή τα προσόντα που θέλεις να ξέρει ο σχεδιαστής σου. Είτε είναι σχεδίαση ιστοσελίδων, έντυπα, συσκευασίες, βίντεο ή όλα τα προηγούμενα, δεν θα ‘πρέπε απλά να ψάχνεις για γραφίστα γενικά. Πρόσθεσε τα προσόντα που ψάχνεις στο αίτημά σου για προσφορά. Για παράδειγμα, εάν θέλεις προσπέκτους και φυλλάδια για το νέο μαγαζί που άνοιξες, τότε ψάξε για έναν τέλειο γραφίστα στα προσπέκτους και τα φυλλάδια.

Με λίγα λόγια, εάν ο γραφίστας σου είναι ταλαντούχος, θα παίξει τεράστιο ρόλο στην επιτυχία της επιχείρησής σου και την γενική εικόνα σου, το κύρος και τη θέση σου στην αγορά. Μην προσλάβεις οποιονδήποτε να σου σχεδιάσει τα υλικά marketing, την ιστοσελίδα ή την εταιρική σου ταυτότητα.

Επίσης σημείωσε, πως το ταλέντο είναι σπάνια κάτι καλλιτεχνικό. Τις περισσότερες φορές είναι τεράστια ποσότητα τεχνικής, δεξιοτήτων και γνώσης. :)

Πόσο κοστίζει ένας γραφίστας;

Η τιμή ποικίλει ανάλογα τον τύπο ή την ποσότητα των υλικών, πόσο γρήγορα θέλεις να γίνει η δουλειά σου ή τις χρεώσεις του επαγγελματία. Επίσης, έχει να κάνει με τον τρόπο που σε χρεώνουν, είτε με την ώρα είτε με την κάθε δουλειά. Οπότε δεν μπορούμε να σου δώσουμε έστω ενδεικτική τιμή για το κόστος αλλά μπορούμε να σου δώσουμε μια καλή συμβουλή.

Προσπάθησε να ορίσεις ένα προκαθορισμένο ποσό από την αρχή, διότι εάν χρεωθείς με την ώρα μπορεί να σου κοστίσει περισσότερο. Είναι δύσκολο για τους περισσότερους επαγγελματίες να υπολογίσουν επακριβώς τις ώρες που θα τους πάρει μια δουλειά και άρα, σου στοιχίζει συνήθως πολύ περισσότερο απ΄ότι περίμενες.

Επίσης, μην αφήσεις τη δουλειά να τελειώσει για να δεις τη σχεδίαση. Εάν θες να κερδίσεις χρόνο και χρήματα, θα πρέπει να τσεκάρεις τη δουλειά ενώ γίνεται έτσι ώστε να μην χρειάζεται να ξεκινήσει από την αρχή εάν δεν σου αρέσει το σχέδιο.

Τέλος, θα πρέπει να συμφωνήσετε σε έναν συγκεκριμένο αριθμό αναθεωρήσεων και αλλαγών, καθώς και τη χρέωση για κάθε αλλαγή, διότι αυτό θα μπορούσε επίσης να σου κοστίσει πολύ ή να κοστίσει επιπλέον χρόνο στον γραφίστα.

Από πού ξεκινώ;

Οποιεσδήποτε υπηρεσίες κι αν χρειάζεσαι, προσπάθησε πρώτα να δεις την μεγάλη εικόνα. Είτε χρειάζεται να φτιάξεις την ιστοσελίδα της εταιρείας σου είτε επαγγελματικές κάρτες, θα πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια και μια γενική ιδέα που θα δίνει με ακρίβεια το μήνυμα, τον τόνο και το στυλ της μάρκας σου σε όλα τα μέσα και τις πλατφόρμες και το οποίο θα δείχνει όλα όσα είναι και κάνει η εταιρεία σου με έναν ομοιόμορφο τρόπο.

Οπότε, θα πρέπει πρώτα να ψάξεις έναν πολύ δημιουργικό καλλιτέχνη για ένα γενικό  concept και γραφικά, προτού αναθέσεις μικρές δουλειές δεξιά- αριστερά, οι οποίες μπορούν να αλλοιώσουν το μήνυμά σου ή να δώσουν τη λάθος εντύπωση στο κοινό σου.

Αρα, εάν ξέρεις ακριβώς τι θες, ίσως είναι ώρα να δημοσιεύσεις το αίτημά σου για προσφορά με κάθε λεπτομέρεια, να γνωρίσεις τους κορυφαίους επαγγελματίες του AtYourService’s και να δεις μερικές εκπληκτικές ιδέες για τα εικαστικά και τα γραφικά σου.

Ποιά είναι η δική σου εμπειρία με τους γραφίστες και ποιά τα μυστικά που θα ήθελες να μοιραστείς με μελλοντικούς πελάτες ώστε να έχουν την καλύτερη δυνατή συνεργασία και αποτελέσματα; Τα σχόλιά σου εμπλουτίζουν σημαντικά τα άρθρα μας και μας βοηθούν να γινόμαστε πάντοτε καλύτεροι. Ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή όλων σας!

Διάβασε ακόμη: 7 πράγματα που πρέπει να ρωτήσεις έναν γραφίστα