Social Media για μικρές επιχειρήσεις - Πώς επιλέγουμε τα κατάλληλα μέσα
 
 

Σε προηγούμενο άρθρο αναφερθήκαμε στις δυνατότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επιχειρήσεις και είχαμε υποσχεθεί ότι θα αναλύσουμε το θέμα σύντομα.

Πιο κάτω, παρουσιάζουμε μερικές από τις πιο συχνές ερωτήσεις που μου απευθύνουν για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) και τις απαντήσεις τους:


 
  ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
1. Είναι απαραίτητο να ασχοληθώ; Δεν          νομίζω να βρίσκονται οι πελάτες μου εκεί. Ναι, και Ναι, οι πελάτες σας είναι εκεί. Όπως και οι ανταγωνιστές σας….(!)
2. Δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις, μήπως   να το αφήσω, μην χάσω χρόνο; Όχι – γνώσεις μπορούν να αποκτήσουν όλοι  (όσες    χρειάζονται)
3. Αν ασχοληθώ ποια και πόσα Μέσα να        επιλέξω; Εξαρτάται – Θα το δούμε πιο κάτω
4. Αξίζει τον κόπο; Θα δω αποτέλεσμα; Ναι, και Ναι.
5. Πόσος χρόνος χρειάζεται; Δεν έχω χρόνο   να ασχοληθώ. Λιγότερος από όσο  νομίζεις αλλά χρειάζεται λίγος προγραμματισμός.

Η πιο κρίσιμη ερώτηση είναι η τρίτη, «Ποια Μέσα να επιλέξω». Υπάρχουν τόσα πολλά, άλλα περισσότερο δημοφιλή και άλλα λιγότερο – εξηγούμε πιο κάτω το προφίλ τους.

Λόγω της μικρής αγοράς της Κύπρου, τα μεγέθη είναι επίσης μικρά, άρα χρειάζεται να επιλέξουμε. Επίσης, δεν κάνουν όλα για όλους, αυτό είναι σίγουρο. Ούτε μπορούμε εκ των πραγμάτων να ασχοληθούμε με όλα. Θα έπρεπε να κάνουμε μόνο αυτή τη δουλειά.


Ερώτηση: Ποια Μέσα επιλέγουμε τελικά;

Απάντηση: Αυτά που είναι κατάλληλα για το επάγγελμα μας και όσα μπορούμε να χειριστούμε. Καλύτερα ένα και καλό, παρά πολλά και να μην τους δίνουμε τον απαραίτητο χρόνο.

Ερώτηση: Πόσο αξίζει να ασχοληθούμε μαζί τους; Μήπως τελικά δεν είναι τόσο δημοφιλή;

Απάντηση: Ας δούμε τις δημοφιλείς σε επισκεψιμότητα σελίδες:


(πηγή: ALEXA, link: http://www.alexa.com/topsites/countries/CY retrieved 16/12/2014)
 
 
1. Facebook.com 11. Philenews.com
2. Google.com.cy 12. LinkedIn.com
3. Google.com 13. Blogspot.com
4. YouTube.com 14. Bet365.com
5. Sigmalive.com 15. ANT1iwo.com
6. Tothemaonline.com 16. Twitter.com
7. Yahoo.com 17. Kerkida.com
8. Wikipedia.com 18. Ebay.co.uk
9. Amazon.com 19. Aliexpress.com
10. Live.com 20. Bankofcyprus.com
 










 
 








5 από τις πιο δημοφιλής σελίδες είναι Social Media, με πρώτο φυσικά το FACEBOOK. Άρα αξίζει να ασχοληθούμε! Μια μικρή περιγραφή για μερικά από τα πιο σημαντικά:

 



FACEBOOK
Μέσο για καθαρά κοινωνική δικτύωση με υφιστάμενους και νέους φίλους. Οι συμμετέχοντες δηλώνουν τι γίνεται στη ζωή τους, ανταλλάζουν μηνύματα (με λεκτικό και άλλο υλικό) και δηλώνουν προτίμηση σε αναρτήσεις φίλων.

Κάποιοι το χαρακτηρίζουν σαν μια τεράστια καφετέρια – λίγο κουβέντα/παιγνίδι/είδηση, αλλά καθόλου δουλειά.

Λόγω όγκου όμως (πάνω από 1 δις. χρήστες παγκόσμια) έχει «συγκινήσει» και τους εμπορευόμενους. Συνεχώς αναβαθμίζεται, για να προσφέρει καλύτερη εμπειρία στους επισκέπτες (όχι τους εμπορευόμενους).

Μαζικό εμπόριο και άλλες απευθείας προσφορές στον καταναλωτή βρίσκουν ένα καλό εργαλείο για να χρησιμοποιήσουν, αλλά λόγου του όγκου, οποιοσδήποτε μπορεί να το χρησιμοποιήσει και να αποδίδει.


TWITTER
Το Μέσο για γρήγορα, «ατακαδόρικα» σχόλια (μόνο 140 χαρακτήρες). Ένα πολύ δημοφιλές μέσο ανάμεσα στη νεότερη γενιά και ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τη διάρκεια ζωντανών εκδηλώσεων, για γρήγορη ενημέρωση.

Τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχτεί και καλύπτει μεγαλύτερο φάσμα, π.χ. φωτογραφίες, για να βοηθήσει εταιρείες που θέλουν να προβληθούν. Αλλά οι 140 χαρακτήρες παραμένουν σήμα κατατεθέν.


YOUTUBE
Το Μέσο για βίντεο - ανάρτηση, δήλωση προτίμησης (like) και προώθησης (share). Πολλοί καλλιτέχνες έχουν γίνει γνωστοί μέσω αυτού, όπως και επαγγελματίες που πρέπει να δείξουν την διαδικασία της εργασίας τους.

Πολλές εταιρείες καταθέτουν τις διαφημίσεις τους σε ειδικό κανάλι που δημιουργούν και όχι μόνο μετρούν προτιμήσεις, αλλά το βλέπουν και να κυκλοφορεί από Μέσο σε Μέσο. Δουλεύει εξαιρετικά μαζί με το FACEBOOK.


LINKEDIN
Καθαρά το Μέσο των επαγγελματιών που προσφέρουν υπηρεσίες, όπως δικηγόροι, λογιστές, αρχιτέκτονες αλλά και γραφίστες, φωτογράφοι κ.α. Λειτουργεί σαν πλατφόρμα ανεύρεσης εργασίας και επαγγελματικών συνεργασιών. Κάποιοι το παρομοιάζουν με «συνέδριο» ή «έκθεση».

Αν θες να σε δουν και να έχεις πιθανότητα για συνεργασίες, πρέπει να φροντίσεις το προφίλ σου σαν να ήταν το βιογραφικό σου.

Επίσης «οφείλεις» να επικυρώνεις τις ικανότητες άλλων «συνεργατών»  αλλά και να «δικτυωθείς» συμμετέχοντας σε συζητήσεις με ομάδες που σε αφορούν και μαθαίνοντας από τους επαγγελματίες του τομέα σου.


GOOGLE+
Η πιο υποτιμημένη πλατφόρμα γιατί έχει απίστευτα εργαλεία και συνδεσιμότητα, ευκολία στην οργάνωση μέσω του ημερολογίου, ανεύρεση επαφών μέσω «Gmail» και πολλά άλλα.

Λειτουργεί σαν επαγγελματικό αλλά και προσωπικό εργαλείο, αφού μπορείς να διαχωρίσεις εύκολα τις επαφές σου σε διάφορες κατηγορίες. Προσφέρει θεωρητικά ότι και το FACEBOOK σε κοινωνικοποίηση και ενώ έχει αρκετά οφέλη. Εντούτοις δεν πήρε την δυναμική που του αξίζει.


PINTEREST
Το μέσο των hobbies και των «εικονοποιημένων» επαγγελμάτων. Όποιος ασχολείται με επάγγελμα που απαιτεί εικόνα (φωτογραφία), επιβάλλεται να το εξετάσει. Σαν χρήστης, όταν εντοπίσεις κάτι που σου αρέσει, το «καρφιτσώνεις» στο πλατό σου και έτσι μπορούν να το δουν και φίλοι σου.

Ιδανικό για φωτογράφους, μακιγιέζ, γραφίστες, επιπλοποιούς, σεφ, ζαχαροπλάστες, δημιουργούς διακοσμητικών κλπ. 


INSTAGRAM
Συνεχώς αναβαθμιζόμενο σε δημιουργία Μέσο. Για τους «επίδοξους» φωτογράφους είναι το μέσο έκφρασής τους, δηλαδή η φωτογράφηση και ανάρτησή των φωτογραφιών στο INSTAGRAM.

Το χρησιμοποιούν επίσης και άλλα «εικονοποιημένα» επαγγέλματα, αλλά δεν είναι ακόμα τόσο δημοφιλές ώστε να  κινήσει το ενδιαφέρον ων διαφημιζόμενων, τουλάχιστον στην Κύπρο.



Συνοψίζοντας: 

Κάθε μικρή επιχείρηση ή επαγγελματίας μπορεί να ασχοληθεί με τουλάχιστον ένα Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) για αρχή. Το σημαντικό είναι, να καταλάβει το Μέσο και να ξεκινήσει, συνδυάζοντας το  με την ιστοσελίδα του, αν έχει.

Στη συνέχεια μπορεί να ζητήσει τη βοήθεια ενός επαγγελματία, ΜΟΝΟ για τα θέματα που χρειάζεται π.χ. οργάνωση, καθοδήγηση στην ετοιμασία υλικού και ίσως λίγο στη διαχείριση. Άρα να πληρώνει μόνο αυτό! Θα έχει δηλαδή αποτέλεσμα, με μίνιμουμ κόστος.



Αυτά για τώρα. Στο επόμενο άρθρο θα μιλήσουμε για περιεχόμενο (content) επειδή, 

 


 

Μαρίνα

 

Η Μαρίνα Νικολάου-Τοντόροβιτς είναι ιδρυτής της εταιρείες DMG Small Marketing Solutions. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της μέσω του Προφίλ της στο AtYourService ή την Ιστοσελίδας της εταιρείας.